malmö revisited

Udsigten fra vores hotelværelse på hotel Rica ud over Stortorget. Jeg havde købt overnatningen via Takeoffer og jeg var både begejstret over hotellet og at vi havde fået overnatningen til under halv pris.

Rigtig pænt hotel med rigtig god morgenmad, som jeg desværre glemte at fotografere, men der var alt hvad et skandinavisk hjerte begærer om morgenen og lidt til.

Lilla Kafferosteriet i Baltzarsgatan 24, som jeg fik anbefalet af en læser på bloggens Facebookside, nåede vi at gæste intet mindre end 3 gange under vores ophold. Først til kanelbulle og the, siden blot for at købe to go kaffe og sidst men ikke mindst til den helt store omgang kaffe og semlor (svenske fastelavnsboller) og et gigantisk stykke gulerodskage, ahem… Kan til min undskyldning sige at det var rigtig råkoldt de dage i Malmø, så selvom planen var at kigge på arkitektur på Västra Hamnen, så blev det mere til indendørs caféhygge :)

Lige overfor Lilla Kafferosteriet ligger The Spice Three, der er en mægtig lækker, men svinedyr biks med delikatesser og køkkensager arrangeret efter farve.

Denne gang var vi så heldige at Malmö Konsthal havde åbent (jvf. sidste Malmø-tur).

Og sidst men overhovedet ikke mindst så spiste vi torsdag aften en meget lækker middag på Bastard i Mäster Johansgatan 11, der serverer moderne fortolkninger af europæisk husmandskost i rigtig pæne og lidt skøre omgivelser. Husk at bestille bord i forvejen.

Køkkenbiksen, hvor jeg købte Mummiformene ligger på Södra Vallgatan, kan ikke huske i hvad nummer, men lige ved siden af Design Torget (der ligger i nr. 3), det er også på denne gade at der ligger Monki + Weekday. Make Up Store neglelakkerne (se Swedish Godis indlægget) er købt i Make Up Store, surprise, på Östra Rönneholmsveg 5.

Husk endelig at tjekke den oprindelige Malmøguide ud lige her. Og at der findes guides til København m.m. + rejseinspiration under City Guides i menubaren.

Thursday and friday last week I had an amazing couple of days in Malmö with the bf. Just strollin’ around, drinking lots of coffee, shopping a little and eating swedish cinnamonbuns.

(Visited 2.082 times, 1 visits today)

Skriv en kommentar

33 Kommentarer

1. Ih ha. Malmö er en super hyggelig by! Glæder mig SÅ meget til det bliver min studieby til sommer.

Og The Spice Tree er super farligt for kontoen. De har virkelig lækre ting, enig!

– Mathilde.

1. Er helt nede på en opløsning på 72, så det kan vist ikke blive meget mindre :( Og mange tak!
      Du er dog ikke den eneste, der har problemer med at loade, så vi kigger på det! Har underligt nok slet ingen problemer selv…

1. Jeg kan se der også er en anden som har samme problem. Jeg er også en glad Mac-bruger, så måske problemet ligger der, hmmm. Det var blot for at gøre dig opmærksom på det;-) Rigtig god aften.

1. Jeg er også på Mac, men du kan tro at vi ser på det og at det er meget værdsat at I gør opmærksom på det, så mange tak ;) Og i lige måde :)

2. Jeg var på præcis samme tur med min kæreste for en måneds tid siden – vi spiste endda også på Bastard! Det var også hans julegave fra mig, overnatning osv. Vi var meget begejstret for hotellet. Lyder som om, I havde en dejlig tur.

1. Jaaaa, det var det virkelig også. Vil gerne på en tur til denne weekend, men gerne med lidt bedre vejr :)

3. der er altså sket noget med dine billeder inden for den sidste uges tid.. den er hundrede år om at loade billederne (jeg bruger mac) det er nu 10 minutter siden at jeg gik ind på siden og billederne er stadig ikke loadet færdig istedet er der en masse mystiske farver som når en tv-kanal har problemer med kanalen.. skide irriterende :) håber du kan løse det på en eller anden måde :)

knus

1. Hvor er det underligt! Du er tilsyneladende ikke den eneste, der har problemer, så vi kigger på det. Har også selv Mac og her er alt fint fint, så det er nok snarere et spørgsmål om din internethastighed, men derfor skal det jo alligevel helst være i orden :)

1. Ih hvor er det mystisk… Kigger på det og super at du gør opmærksom på det! Tak :)

4. Klasse blog, nu har jeg længe besøgt den uden at smide en kommentar, og når jeg så endelig gør det er det med lidt ris – ej, det er bare lige, at din Malmö-guide-link ikke virker, ærgerligt (fordi jeg virkelig hungrer efter at læse den, da Malmö er et af sommerens måske-destinationer)! Men tak for at give mine overspringshandlinger mening :)

5. Hej Emily :)
    Ihh, dejlige billeder, det vækker minder fra min og min kærestes tur derover i januar. Jeg havde også købt tilbuddet på Takeoffer og vi var også begejstret for hotellet – især morgenmaden :D Virkelig skøn by, jeg havde ikke været der før. Skal helt sikkert tilbage, og så vil jeg prøve den café du anbefaler :)
    Kh Mette

6. Hvor ser det da bare totalt lækkert ud;) Mine forældre tjekker ind på hotellet på fredag;) En julegave som jeg har givet dem også købt på Take Offer… F A N T A S T I S K side…..
    Og hvor er jeg da bare misundelig over ikke og skal med;)
    Trine

7. Härligt att se Malmö. Har bott där förr och köpte också Rica Hotels via TakeOffer när jag skulle på besök.Riktigt god morgenmad, hann ni testa deras brunch också? Det ska vara den bästa i Malmö!

8. Mægtig fine billeder – som altid(:
    Rent “shoppe wise” kan man så mærke, at svenskerkronen er steget? Overvejer nemlig lidt en tur over sundet, men har bare hørt, at det nærmest ikke kan betale sig mere… :(

/Simone / Fashionmanifest

1. Man skal snarere gøre det for at få en lille get-away og fordi det er hyggeligt tror jeg. Der er ikke rigtig noget at spare længere. Og meget af tøjet er jo prisreguleret, sådan at et par Acne-sko, der koster 3000 herhjemme bare koster 3500 derovre (eller hvad der nu lige passer, har ikke regnet det præcis ud).

Klem

9. Hej Emily :-)

Hvor ser det bare ud til at I havde en hyggelig tur! Du ved det sikkert allerede – men hvis ikke – så har Takeoffer endnu et tilbud (som ser ud til at være lig det du købte) til Malmø.. Denne gang er det bare i samarbejde med magasinet Elle – så man finder det via http://www.takeoffer.dk/elle :-)

Tænkte at du eller dine læsere måske endnu ikke har fået stillet jeres malmø-lyst – I skal dog være hurtige, da det udløber i aften :-)

Tak for en virkelig fin blog!

10. Hej Emily.
    Jeg har lige et par spørgsmål til hotellet, som du måske kan svare på :) Det ser forresten virkelig godt ud.
    Jeg kan læse på hjemmesiden at de har sauna – var det kønsopdelt og prøvede i den?
    Ang. morgenmanden. Du skriver den var rigtig lækker – ville den også være lækker for en vegatar?

På forhånd tak!

1. Prøvede desværre ikke saunaen, så det kan jeg ikke svare på :(
      Det skulle jeg mene, især hvis du spiser æg/fisk :)