Pink Smoothie

Alt hvad jeg havde tilbage at fotografere, efter at smoothie-tørstig mand og ditto barn (næsten) havde tømt blenderen.

Den har ikke bare den flotteteste dybe, pink farve, men er også fuld af både frugt OG grønt. OG Kurt elskede den. Så fuld score på alle mine smoothie-parametre.

Den har lidt anderledes ingredienser, end jeg plejer at bruge, så måske I også kan blive inspirerede til at prøve noget nyt.

Rødbede smoothie

– 2-3 glas

1 rødbede à ca. 100-200 g, skrællet og skåret i mindre stykker
1 stængel bladselleri
1/2-1 avocado
100 g skovbær, frosne, evt. skoldede*
100 g hindbær, frosne, evt. skoldede*
Evt. 1-2 medjouldadler (eller 3-4 almindelige dadler) for sødme
Evt. isterninger
1 lime, halveret
Æblemost og/eller vand

  • Kom alle ingredienser i en kraftig blender (det kræver en god motor at blende rødbeder) og kør den til den er glat og ensartet.
  • Smag til med limesaft
  • Nyd!

*Kan også bare være 200 g af èn slags. Jeg havde bare lige en rest af begge dele og smagen blev god. Personligt lader jeg bærrene være frosne også for at bevare vitaminer og har endnu ikke (7-9-13) oplevet problemer. Jeg bruger økologiske, frosne bær fra Irma, Änglamark eller Rema. Men jeg ved at mange giver frosne bær et lille opkog eller skolder dem. Gør det, du føler dig tryg ved ♥

OBS! Man fraråder som udgangspunkt rødbede til meget små børn (under 1 år) pga. indholdet af nitrat. Er det noget man vil servere for sin baby bør man derfor udelade eller nøjes med en mindre mængde rødbede.

 

(Visited 1.325 times, 17 visits today)

Skriv en kommentar

11 Kommentarer

  1. Lidt rålakridspulver (urtekram har en glimerende version) i er super godt (laver tit en lignende smoothie).

    1. Vitamix! Den er SÅ optur. Ret dyr, men alle pengene værd. Har haft to blendere før den og INTET når den til sokkeholderne. Kram E

  2. Læs eventuelt mere om hvorfor det er en god ide at koge frosne bær (i minimum 1 minut) her. Det er heldigvis sjældent at man bliver syg af de frosne bær, men er uheldet ude kan det ende fatalt for små børn, ældre og syge, så selv om det er bøvlet , så gør jer selv den tjeneste at følge rådet. Man kan eventuelt koge hele posen på en gang og så indfryse igen i en isterningbakke :-)

    https://foedevareguiden.dk/fodevare/hvilke-foedevare-skal-jeg-vaelge/foedevarer-til-boern/boern-2-aar-2/foedevare-du-skal-vaere-opmaerksom-paa/frosne-baer/

    1. Nemlig så fornuftigt selv at sætte sig ind i det og tage stilling. Og mange tak for tippet med at koge og indfryse, det kunne være en god løsning for mig i alle tilfælde. Det er de lunkne optøede bær, der bl.a. afholder mig fra at koge dem. Klem og god weekend

  3. Jeg synes godt rødbeder kan smage lidt for meget igennem, når jeg bruger dem i juiceren, men nu er der jo mange andre lækre ting i her, så måske jeg skulle give rødbederne endnu en chance 😉