Bryllupslokation

Alle billeder: Stephanie Swann

Jeg tror næsten aldrig, jeg har fået så mange spørgsmål på noget, som på det sted vi holdt vores bryllup. Mail og indbakken på instagram har flydt over med spørgsmål til alt fra hvor det var, til om jeg kan anbefale det. Ligesom jeg har haft venner og bekendte i røret, der overvejede samme sted til bryllup eller fest.

Og jeg kan godt forstå det. For det er lidt af et puslespil, at finde det rigtige sted, der både matcher forventninger og budget.

Nu har jeg ikke det store at sammenligne med, det er det første (og forhåbentlig også eneste) bryllup jeg har arrangeret, men her får I min helt ærlige mening om godt og skidt ved Pladeværkstedet, hvor vi uanset hvad havde verdens bedste dag d. 17. juni i år.

Helt kort, kan det nok siges sådan her:

Ville jeg have holdt min bryllup et andet sted, hvis jeg havde den erfaring, jeg har nu? Formentlig ikke. Det var de bedste rammer.

Ville jeg anbefale andre at holde et større bryllup der? Formentlig ikke. Det var virkelig besværligt.

Som I nok kan tyde ud af det, er jeg altså splittet.

For det VAR den helt rigtige location for os. Og den dannede på fineste vis rammerne om en helt fortryllende dag. Her kunne vi holde den fest og det bryllup vi gerne ville. Noget der skulle føles lidt à la en intim sommerhusmiddag. For 150 mennesker ;)

Og hvor der var mulighed for vielse udenfor, hvis vejret tillod det. Det gjorde det heldigvis. I dén grad.

Så selve det gamle pladeværksted og de rå omgivelser, var helt rigtige. Og det var et hit for os, at vi selv kunne stå for mad, drikkevarer osv. uden at skulle bekymre os om proppenge og deslige.

Men når det er sagt, så er det mere eller mindre også kun væggene og taget man lejer. Og det var et rigtigt besværligt sted at holde så stor en middag og fest. Om man så vælger at gøre det alligevel (det lykkedes jo trods alt fint for os), er op til den enkelte, men jeg føler lidt, at jeg også skylder jer ‘bagsiden af medaljen’, nu hvor jeg uden helt at ville det har ‘anbefalet’ et sted i og med jeg har vist billeder derfra osv.

Nedenstående er med udgangspunkt i, hvad der var af muligheder, dengang vi lejede det. Måske der er ændret betingelser eller der er mere udstyr nu.

Først og fremmest har man kun lokalet i 24 timer. Fra kl. 10 samme dag og til kl. 10 dagen efter. Så ikke noget med at gå og dække borde eller pynte op og hygge med det dagen inden. Ligesom man også skal være skarp ift. oprydning og afhentning af alting den følgende morgen.

Og der er heller ikke mulighed for at få opbevaret noget fra dagen eller efterfølgende. Det var en stor udfordring for os, der holdt bryllup om lørdagen og skulle have leveret service, borde/stole, drikkevarer, blomster, vaser m.m. For de fleste vil gerne levere fredag og så hente igen mandag. Med overtalelse og meget søde leverandører lykkedes det, men alt havde været meget nemmere (også dagen derpå), hvis der havde været en container eller lignende man kunne opbevare ting i. Da vi spurgte, fik vi at vide at vi kunne stille service og drikkevarer i et skur udenfor. Da vi tog pågældende skur i øjesyn var det ulåst, fuld af skrald og fluer og så småt, at der ikke kunne have været en fjerdedel af de ting, vi skulle have opbevaret.

Vi endte således med at leje en varevogn om fredagen og fik så leveret alting (undtagen service og borde/stole) hjem til os, læssede det i varevognen med det samme og brugte således den til transportabel opbevaring.

Man bliver anbefalet af tilkøbe en såkaldt inspektør (til 250 kr. i timen), der har styr på stedet, efter aftalen skal gå til hånde og hjælpe med det, man vil have dem til og som man kan stille spørgsmål til eller som kan løse problemer, hvis disse skulle opstå. Det valgte vi til, da det også var ok at lade denne hjælpe tjenerne osv. Da vores fest var over så mange timer, havde vi to inspektører hhv. en til start og en til slut. Den første var decideret på tværs og gjorde mere skade end gavn for at være helt ærlig. Og nægtede bl.a. at sørge for toiletpapir (noget der skulle være der), da det slap op efter et par timer. Han mente at gæsterne kunne bruge køkkenrulle hvis det var. Til et bryllup. De meget søde og dygtige piger vi havde sat til at være tovholdere på hele molevitten, havde et par diskussioner med ham, min søde mor bemærkede også at han var på tværs og jeg tror, alle var lettede, da hans afløser kom. Han var så til gengæld super sød, rar og mega arbejdsom og hjælpsom. Så kæmpe ros til ham! Hans forgænger not so much…

Man skal være opmærksom på, at man mere eller mindre kun lejer en skal. Der er borde/stole og service til ca. 80, men alt andet skal man selv huske. Også småting som salt/peberkværne, vaser, fade til servering, lysestager osv. osv. Indenfor som udenfor. De puder, hynder og parasoller (inkl. parasolfødder) man kan se på vores billeder, er nogle vi selv havde med. Er man mere end 80 skal man leje ekstra borde og stole selv. På samme måde med service, hvorfor vi valgte ikke at bruge Pladeværkstedets, men i stedet lejede det hele fra A Table Story (der i øvrigt var så uhørt søde at redde os ift. levering lørdag og afhentning søndag morgen. Tak ♥).

Køkkenet er meget lille, der er en ok stor ovn, men ingen blus, ligesom der heller ikke er meget køleplads. Skal man have kølet drikkevarer kan det altså anbefales at gøre det i baljer med is og vand i stedet. Husk selv at have baljer og is med. Der var lige akkurat kommet en industriopvaskemaskine, da vi var der. Hurra for det. Til gengæld er der ingen kaffemaskine og da vi spurgte om de måske kunne overveje at investere i en stor kaffemaskine fik vi at vide, at der jo var 5 stempelkander. Det er så ikke så meget, til 150 gæster skulle jeg hilse at sige. Eller til det halve for den sags skyld.

Alt i alt kan det nok siges sådan her: Jeg elsker det sted, både beliggenheden ude på Refshaleøen, at det er tæt ved vandet og at der er så råt og samtidig omkranset af fine træer. Det var virkelig et perfekt sted, at holde vores bryllup. Men det var også mega bøvlet og usmidigt ift. dem der driver det. Og jeg kom et par gange undervejs til at ønske, at vi havde valgt et lidt mere tjekket sted, hvor lidt mere var inkluderet.

Det var en hel gevaldig smøre. Spørg løs, hvis der er noget, I ikke synes jeg har belyst.

Skriv en kommentar

5 Kommentarer

  1. Virkelig smuk lokation, men på baggrund af det du fortæller om her, så kunne jeg ikke drømme om selv at booke det til mit bryllup. Magter simpelthen ikke usmidighed og (hvad der i min verden er) dårlig service, og slet ikke på så vigtig en dag. Tak for din ærlige anmeldelse af stedet! ☺️

  2. Er sgu ret begejstret for din ærlighed her på noget, der ellers fint kunne ‘sugarcoates’ Tak for det. Og godt I fik en vidunderlig dag alligevel.

    (Jeg havde sgu nok fået en nedsmeltning over at skulle afvikle mit livs fest med så mange benspænd )

    Og nu har jeg bandet. To gange. Sorry!

  3. God og ærlig anmeldelse!
    Håber da at stedet ser det og tager nogle af kritikpunkterne til sig.
    Eller måske har I allerede informeret dem.
    Jeg tænker at de med få ændringer kunne gøre sig mere attraktive, men tænker samtidig at efterspørgslen er stor nok til at være ‘den besværlige type’ mht udlejning og faciliteter.

  4. Jeg vil i denne forbindelse gerne anbefale Bing & Nørgaard Catering. De opererer med en totalløsning der inkluderer alt i kuvertprisen altså lokale, opdækning, blomster, servering, oprydning, mad ,drikke, snacks, velkomstdrink, you name it….. og så kan man selvfølgelig tilvælge ekstra hvis man vil..

    Og så er det i øvrigt også meget nemmere at overskue budget ;)

    Holdt selv bryllup for snart 12½ år siden på samme måde som jer, og det er altså stressende!

    Det skal for god ordens skyld nævnes at jeg endda er gift med ham der har Bing & Nørgaard Catering – de havde bare desværre ikke den løsning dengang da de lige var startet.

    Vores egne erfaringer ligger helt klart til grund for totalløsningskonceptet – så kan man selv nyde dagen og ikke spekulere på de små ting.