12 healthy snacks on the go

sundesnacks2

Jeg spiser som regel noget ca. hver tredje time i løbet af dagen og snacker altså en del. Også udover fastelavnsboller ;) Det er sådan, jeg har det bedst og selvom jeg altid går efter rent faktisk at føle mig sulten, inden jeg spiser noget, så er det altså meget rart ikke at blive skrupsulten. Det er i alle tilfælde dér, at jeg begår de største ‘fejl’ og kommer til at sluge tre portioner aftensmad eller en hel plade chokolade.

Så derfor spiser jeg et par mellemmåltider eller tre i løbet af en almindelig dag. Det er selvklart ikke den store sag, når man arbejder hjemme, men er jeg på farten, sørger jeg som regel for også at have lidt sunde snacks med, så det ikke ender med noget fra tanken på vejen eller bageren.

Nedenfor kan I se nogle bud på ting, der er nemme at have med. Hvis I synes I har set dem før, så er det fordi de også udgør et opslag i min bog :)

english-med-grey21

I try to eat something approximately every three hours as it keeps me from getting super hungry (and then eat to much of the following meal… or a candy bar). That means I have 2-3 snacks a day which isn’t such a big deal to prepare when you work from home, but whenever I’m on the go, I try to bring some healthy snacks, so I don’t end up eating junk.

Below you can find some of my favorite snacks to bring along with me.

sundesnacks1

12 sunde snacks til at have med på farten:

  • Grøntsagsstave og hummus (opskrift her)
  • Buketter af rå blomkål eller broccoli (også gode med hummus)
  • Grapefrugt i både
  • Vindruer
  • Nødder og kerner
  • Rosiner
  • Æggemuffins (opskrift her) eller bare et hårdkogt æg
  • Bær
  • Æblebåde med peanutbutter
  • Dadler
  • Køleskabsgrød (opskrift her)
  • Edamamebønner

english2lyse

 12 healthy snacks on the go:

  • Carrotsticks (or cucumber) and hummus
  • Little bouquets of raw cauliflower or broccoli
  • Grapefruit wedges
  • Grapes
  • Nuts and seeds
  • Raisins
  • Eggmuffins (or simply a hard boiled egg)
  • Berries
  • Apple slices with peanutbutter
  • Dates
  • Overnight oats (or chia pudding)
  • Edamame beans

sundesnacks3

Hvis man er rigtig flink, så forbereder man snacks til et par dage søndag aften og opbevarer dem på køl i små glas, så er det lige til at nappe et par stykker i køleskabet om morgenen, inden man skal afsted.

Er sikker på at noget lignende også vil være populært i skolemadpakkerne :)

english2lyse

You can prepare a bunch of snacks at a time (for 2 to 3 days) and keep them in little airtight jars and containers in the fridge and them grab a couple in the morning before heading out of the door.

 

Skriv en kommentar

10 Kommentarer

  1. Det er altid godt at have noget med på farten, så man ikke ender med at blive desperart. Det gør jeg alt for tit, kan være jeg skal prøve nogle af dem her, istedet for altid at have en myslibar med. Hvor er bøtterne med sort låg egentlig fra?

    Frejjack.com

    1. Ja, det er en god taktik og selvom myslibarer også er en favorit hos mig, er det meget rart med lidt variation. De er købt i Føtex, men det er godt nok et stykke tid siden, men måske de stadig har dem :) Ellers har de fleste isenkræmmere et godt udvalg. Knus Emily

  2. Mmhm jeg elsker snacks! Æble med peanutbutter har jeg ikke prøvet, men det lyder som en lækker kombi, så den ryger lige på listen! Edamamebønner er også en god ide! Tak for en hyggelig blog og bog :)

    1. Æble med peanutbutter er SÅ godt, glæd dig :)
      Selv tak og tak for at du læser med <3 Kram Emily

    1. De er fra Føtex allesammen undtagen det fra Weck (dem kan du finde på nettet samt i isenkræmmere) :) Knus

  3. Men bliver udskåret frugt og grønsager ikke lidt kedelige, hvis de står i køleskabet et par dage? Eller det er måske ikke noget problem? Tanken er genial!!

    1. Et par dage i lufttætte bokse går fint synes jeg. Man kan også købe smarte frugtposer i supermarkedet, der nærmest vakuumpakker frugten. Dryp evt. æblebåde med lidt citronsaft, så de ikke bliver brune :)