Look of the day – yesterday: At our summer house

tank See by Chloé// belt vintage// skirt Selected Femme// boots Friis & Co.

Købte denne tanktop på udsalg hos Trier i Holmbladsgade i sidste uge og det bliver nok mere eller mindre den eneste udsalgsvare, jeg kommer til at hapse i en rigtig butik i år. 
Kan godt lide udsalg på nettet, men der er et eller andet ved virkelige udsalg, der får det til at løbe koldt (eller snarere varmt og skum svedt) ned ad ryggen på mig. Bliver pludselig til en mand, der slet ikke kan overskue shoppingslagmarken og bare vil væk. Og så er jeg også lidt ræd for at falde i fælden med at købe noget, bare fordi det er sat ned.

Hvilket jeg har gjort tidligere – mange gange. Og er endt med en eller anden rocker grim ting, som jeg mere eller mindre har købt fordi den var til halv pris og af et eller andet cool mærke… Pas på derude ;)

Bought this See by Chloé tank on sale last week in a store, even though I normally dread the sales anywhere else than on the www… I simply panic because of the overwhelming amounts of clothes (and feisty women) and I fear buying something just because it’s cheap(er) and not because I genuinely like it… Happy sales people, take care (of each other) :)

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Maiken - tusind tak :DAnonym - Hey, det er forskelligt, Lumix DMC TZ7, Nikon D40X ..
  • Anonymous hey, hvilket kamera bruger du? ..

In a hurry

En hel del tryk på lige nu med arbejde, eksamenslæsning, fødselsdage, Sankt Hans og ferieplanlægning.
Så lidt mindre blogging lige nu, sorry.
Imens kan i nyde denne mægtig fine sang (og noget flot hår).
Ih, hvor jeg glæder mig til Roskilde, bare vejret holder :)
Nyd den dejlige dag, jeg tjekker nok lige ind senere med en lille outfitpost.

Har du ikke deltaget i konkurrencen endnu, er der stadig mulighed for det.
Tak til alle jer, der allerede har indsendt svar og de mange utroligt søde og rosende ord i har sendt med!! Det betyder virkelig meget for mig og I kan tro at det varmede, var helt høj på god energi i går og i søndags mens jeres mails tikkede ind ;)

In a hurry, so I just wanted to check in with this lovely piece of music and wish you all a nice day :)

Seneste kommentar
  • Anonymous jeg elsker denne her sang, den er så smuk! ..

Look of the day: Sail Away

skirt Topshop// tee H&M

Fandt lige det her på mit kamera fra forleden, hvor jeg ikke havde en ‘fotograf’ i nærheden. Så det blev en god gammeldags omgang ‘foto i spejl’ (i øvrigt uden make-up og med trutmund, sorry).
Outfittet er jo meget enkelt, men det er også godt af og til synes jeg :)

What I wore the other day with no ‘photographer’ around. Sorry about the pout :)

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Hihihi, hvor er I altså søde!!T-shirten er købt i sidste uge, så den burde være ..
  • Pernille Du er så fin, så fin :) Virkelig! ..

Give Away

I anledning af de 200 faste google læsere (og de små 200 på bloglovin’ ej at forglemme) holder jeg en lille konkurrence. Tusind tak til alle jer, der vælger at følge med fast!
Laura fra Butik Smukt Brugt – en af mine favorit genbrugsbutikker – var så sød at kontakte mig og fortælle at hun gerne ville sponsorere en præmie, da jeg skrev på bloggen at jeg ville holde en konkurrence i anledning af de 200 faste læsere.
Vi har sammen valgt en smuk taske i koralfarvet strudseskind foret med lyst ruskind. Tasken er ikke bare vanvittigt smuk, men også super velholdt. Virkelig et one of a kind vintage fund og jeg ville lidt ønske at den bare skulle bo her… Men vil samtidig meget gerne glæde en af jer med den :) 
Og lige som sidst har jeg også en lille ekstrapræmie oppe i ærmet.
For at deltage i konkurrencen skal du svare på følgende spørgsmål: Hvad koster lysestagerne med de røde ‘bær’ hos Smukt Brugt. Hint: Svaret kan findes blandt billederne på Smukt Brugts Facebookside.
Send svaret i en mail til emilysalomon@gmail.com og husk at skrive ‘Give Away’ i emnefeltet.
Svaret skal ligge i min indbakke inden på lørdag d. 26. juni kl. 12.00.
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Hej piger, tak for jeres søde og dejlige kommentarer. Husk at I skal sende en ..
  • Lotte M. Ih, hvor er den fin! Godt valg! Og når nu den ikke kan bo hos ..

Mine favoritter

Summer Beauty


Syntes det var længe siden jeg havde lavet et skønhedsindlæg, så her kommer et både med lidt årstidsinspireret, lidt nyt og et par favoritter, der har fulgt mig i lang tid.

Swiss O-Par Tørshampoo. Tekstur, volumen, spring en hårvask over, mat overflade – tørshampoo/hårkur kan alt det. Yndlingsprodukt. Er i øvrigt også ret glad for Kloranes Shampooing à sec, bruger dem i flæng. Swiss O-Par køber jeg hos Matas og Klorane på apoteket.

Guerlain Eye-Liner har brugt den lige så længe jeg kan huske og hvis jeg af og til har prøvet noget andet er jeg altid vendt tilbage til den. Den har en rigtig pensel og selve eyelineren er ret flydende, så den er nem at arbejde med og kan lave alt fra super tynde streger til vilde katteøjne.

Sun Balance sun lotion spf 20 rigtig god og prisvenlig solcreme med både Svanemærke og testet af Astma- og Allergiforbundet. Uden farve, parfume og parabener. Giver lidt fugt til huden, men uden at klistre og nem at smøre ud. Er også fan af P20, som jeg har skrevet om tidligere. Jeg har købt den hos Føtex, men vil tro at den også kan fås andre steder.

Kerastase Aqua-Seal danner en slags beskyttende hinde over hårstrået og beskytter det mod klor, salt og sol.

Korres Natural Products Watermelon Body Scrub dufter dejligt af vandmelon og skrubber godt. Korres produkter er rimelig rene og i de smukkeste embalager.

Moroccan Oil Restorative Hair Mask og Oil Treatment Sammen med Mane ‘n Tail produkterne jeg skrev om her, er det lykkedes dem at tæmme garnet ret godt. Moroccan Oil masken er intet mindre end den bedste hårkur jeg har prøvet og olien bruger jeg både i håndklædetørt hår og i tørt hår for at tynge og samle spidserne og give glans.

Kerastase, Moroccan Oil og Korres køber jeg hos lookfantastic.com :)

Some of my all time favorite beautyproducts like Swiss O-Par’s dry shampoo, Kérastase’s Aqua-Seal and Guerlains eyeliner and some new members of my beauty crew like Moroccan Oil hair products and Korres Watermelon body scrub.

Seneste kommentarer
  • tinetush Så lidt så lidt :) ..
  • Emily Salomon tinetush - tak for linket ;) ..

Linkliste/Blogroll

Forleden da jeg spurgte om ny bloginspiration, var I nogle der troede det var til en linkliste. Og hvorfor egentlig ikke, der er jo masser af plads ude i højre side og links er guld værd (både den ene og anden vej), så vi kan jo lige så godt bruge pladsen konstruktivt. Så jeg laver en ‘læsernes blogs’-linkliste.
Kan se at I er rigtig mange, der linker til mig (og tusind tusind tak for det), så vil gerne gøre lidt til gengæld.
Samtidig kan jeg jo så i ro og mag få tjekket en masse nye blogs ud ;)
Glæder mig allerede.

You know the drill:
Skriv din blogs navn + link i kommentarfeltet.
Link til mig på din blog, hvis ikke du allerede gør det :D
Bloggen skal være over en måned gammel

I’m making a ‘My readers blogs’ blogroll. If you want to exchange links, write your blogs name + link in the comments section and make a link to my blog on yours. 

Seneste kommentarer
  • mette louise Linker allerede til dig (;blognavn: Penny Laneadr.: www.metteonpurpose.blogspot.com ..
  • Frk. Jensen Vi har jo linket til dig længe det ved du;)Men her er vores: Frk. Jensenshttp://frkjensens.blogspot.com/ ..

Should I?

Har jo ligesom nok sko, men er altså helt syg med de her Balenciaga a/w 2009 wedges… og jeg har ovenikøbet set dem til en rimelig pris… 
Nå, må hellere lige sove på det – eller det vil sige allerførst ud at drikke nogle cocktails med pigerne på det :)

Har i øvrigt hentet en fin præmie til give-away i dag, poster hvad det er + konkurrencen i løbet af weekenden.

Rigtig god fredag aften til jer!

In love with these Balenciaga a/w 2009 wedges, should I?

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Anne - Jamen lige præcis! Mente virkelig også at din mening er påskønnet ;)Har lige ..
  • Anonymous anne: det er jo ingen kritik af dig eller dn stil (som jeg i øvrigt ..

Bøger