Krunch Organic Burger


I går aftes var jeg igen ude at undervise og var så heldig at der endnu engang var én parat til at fodre mig, da jeg kom hjem. Denne gang et styks kæreste (i denimskjorte – troede ikke jeg kunne lide det, men pænt på ham i al tilfælde) med to styks burgere fra Krunch på Amagerbrogade.

Rigtig gode var de, men til 60 kr. pr. burger er det vel også forventeligt…
Lækker grov bolle med masser af sesam, en ordentlig bøf, gedigen og ikke for sød ketchup (men man kan vel altid klare et lille skvæt hot ketchup mere), ost, pickles, løg og salat. Og øko. Jeg er fan. Smagte som en rigtig lækker hjemmelavet burger i en endnu bedre bolle. Man giver vel i grunden alligevel nemt 60 kr. for en menu på Mc D og så undvære sodavand og pomfritter.
Vi fik coleslaw til (også fra Krunch) og så skar vi nogle gulerodsstave i stedet for fritter.

Synes egentlig at det meste cider er for sødt og det gælder også for Tempt, men er simpelthen så vild med deres etiketter, at jeg køber dem alligevel :) Har I lagt mærke til damen, der ligger og spejler sig mellem benene på 2’eren?

Really delicious cheese burger from Krunch at Amagerbrogade…

Seneste kommentarer
  • Marie BM Jeg elsker også tempt cider pga. etiketterne! De er jo sååå flotte :) Og tak ..
  • Maria Kaa Er fuldstændig vild med alle dine madindlæg - de er virkelig lækre og inspirerende :D ..

Look of the day: Short Stuff

scarf Fnubbu// jacket H&M// necklace H&M// pants Wood Wood// bag Mulberry// flats vintage

Trine tog dette billede af mig til Stylegallery for nogen tid siden (og tak for det :D) og af og til er det ret smart at kunne se billeder af sig selv i et outfit – det er desværre ikke altid at virkeligheden stemmer overens med hvordan man tror man ser ud… Og det her bliver ikke en succes jeg gentager ;)
D.V.Æ.R.G.B.E.N!
Syntes bare, at det var så fint at buks og ballerina matchede (læg i øvrigt mærke til at højre fus er blevet tromlet af beskidt svensker-fod – som ikke engang sagde undskyld, hrmpf!).
Men næste gang denne her ellers helt fantastiske berber/haremsbuks ryger på, bliver det med et par ordentlige platforms! Burberry’erne eller højere.
Og det kunne snildt blive allerede blive i aften, hvor jeg skal på Ruby’s at drikke cocktails og glemme læsningen for en stund.
Well, for at være ærlig skal jeg da heller ikke udelukke, at jeg også kommer til at dingle rundt i bukserne til sommer (er det egentlig sommer nu eller hvordan?) i flats, dværgben eller ej… Mere forfængelig skal man jo heller ikke være, hehe…
Trine shot this lovely picture of me for Stylegallery and even though I do like this look, I didn’t really notice how short my legs looked until I saw this picture :) Next time I’ll wear these otherwise gorgeous pants with some serious heels like my Burberry plateaus!
Seneste kommentarer
  • Camilla de bukser har simpelthen den mest fantastiske farve! :D ..
  • S.U.S Ej Emily, jeg <3'er bukserne! Var lige inde og tjekke dem ud på webshoppen - ..

Summertimes in the kitchen: Lemon chicken and fruity salads

vandmelonsalat med spæde spinatblade, feta og ristede græskarkerner
økologiske kyllingelår (nogle ordentlige velsmagende basser) ‘masseret’ med lidt smør, salt og peber og lagt på citronbåde og overhældt med lidt citronsaft og revet citronskal
salat med mango, agurk og mynte
og nye danske kartofler, der jo er en lille delikatesse i sig selv
Kan slet ikke være bekendt at tage æren for det her, for det er min fine veninde Louise, der har lavet det meste. Hun var så sød at komme hjem til mig, i går aftes efter jeg havde undervist, med mad. Hun havde allerede lavet de to salater og så var det bare at koge kartofler og ordne kyllingen og smide den i ovnen. Tusind tak søde Lul :)
Chicken in a butter/lemon rub, new potatoes, one salad of watermelon, pumpkin seeds, baby spinach leaves and feta and another of mango, cucumber and mint leaves. Nom, nom, nom summertimes in the kitchen :)
Seneste kommentarer
  • my june in pictures | manjalytz [...] den (lidt for) bøjelige parasol! Jeg gav mig i kast med et ..
  • Bagt laks med sprøde urter « Kammerknas [...] er frisk og sød, og jeg har fundet inspiration til den hos Emily, hvis ..

Mad- og træningslog opdateret…

… og nu skal jeg nok prøve at blive bedre til at opdatere den oftere!
Hvis du er interesseret i maddelen, så følg mig evt. på Twitter, hvor jeg ofte poster billeder af min mad – eller af og til… men skal nok gøre det ofte hvis det har interesse, det er jo noget hurtigere end en blogpost :)

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Tak og I lige måde ;) Og skal nok huske dig når jeg opdaterer linkliste! ..
  • Simone Okay haha det gik vidst lidt hurtigt med at læse så... Hav en herlig fredag;) ..

Mine favoritter

Studying…

Læser som en gal til min eksamen og må derfor vente med at poste nogle af de indlæg jeg har i tankerne. Men i kan lige få min favoritlæsemusik at the moment. Har Charlotte Gainsbourgs IRM album på repeat for tiden.
Hvis I har gode musikforslag modtages de med kyshånd! Og skal I på Roskilde (jeg skal og glæææder mig)? I så fald, hvad skal i høre dér?

 and listening to my fave album at the moment Charlotte Gainsbourgs IRM…

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Sara - Ih en Roskilde jomfru :) Det skal nok blive et hit for dig, ..
  • Lucie Har du set "Gainsbourg, vie héroïque", om Charlotte's far, Serge? Han var en kæmpe kunstner ..

Look of the day: Finally the sun came out

shirt Zara// shorts H&M// purse + sandals Balenciaga// scarf vintage// sunglasses Ray Ban

Jaa, så er der lidt sommer over det igen. Har besluttet at beholde Zara-skjorten og selvom jeg nu forestiller mig den som del af et lidt vildere mønstermiks/outfit, så kan man jo godt lægge blidt ud ;)
Vågnede vildt tidligt af mig selv i morges og var ude at løbe og har derefter overstået næsten alle mine overspringshandlinger (været på biblioteket, hos skomageren, gjort rent, handlet, vasket tøj, set The Hills), så nu er jeg klar til at sætte ind med sidste intensive omgang læsning, inden min eksamen på næste torsdag.
Læg i øvrigt lige mærke til, at den ellers noget stride og tørre hårpragt er lidt shiny i dag. Har købt og prøvet Moroccan Oil produkter fra Lookfantastic (hårkur og olie) og det er mirakuløst godt! Så med Mane n’ Tail og Moroccan Oil er mit hår altså næsten helt kontrollerbart uden al mulig ekstra styling og produkter, hurra og halleluja!
Skal nok lige skrive lidt mere udførligt om det en anden gang, men blev bare så glad da jeg så skinnende hår på billederne…
Yay! Today the sun is finally shining, please let it stay this way! I’m studying for my exams next week, so life is pretty boring right now, even though I procrastinate a lot (doing laundry, shopping, watching The Hills, reading books I’m not supposed to etc.)…
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Tak :) og det er helt ok. ..
  • beinglorious Elsker hvordan håret og tørklædet er sat sammen - pænt tørklæde, matchende til håret og ..

Awardovitsj

Nogle andre bloggere har været så søde at give mig en Beautiful Blogger Award og det er jeg glad for. Tusind tak til Everything about nothing, Fanny fra Tres Chic, Black nails and red lips, Monalogen og Bruun by Bruun. Linda fra Bruun by Bruun gav mig faktisk en You’re going places award – og tak for det – men har altså tilladt mig at slå dem sammen. Har altså også skippet billedet, da jeg hellere ville have et billede af min morgenmad med, hehe… Ja, sorry er altså lidt anarkist af og til…

Awarden går ud på at jeg skriver syv random facts om mig selv og derefter sender den videre til syv andre bloggere :)
Here goes:
  1. Jeg har lige lånt 9 bøger på biblioteket. Elsker bøger, elsker biblio.
  2. Jeg har boet på Cypern, da jeg var lille.
  3. Jeg kan godt lide kommenost (og kommenskringler, alt med kommen egentlig), er nok den eneste under 55, der kan det?!
  4. Jeg brækkede min arm, da jeg kørte studentervogn (PAS PÅ derude!). Ikke fordi jeg var fuld (næ næ :D), men fordi en lastbil kørte ind i armen, mens jeg vinkede halvvejs ud ad vognen.
  5. Mine secret shames er Kig Ind, Lotto og svenske krimier (ok, det sidste er ikke så secret, men var det da jeg gik på litteraturvidenskab…).
  6. Jeg har lige fundet ud af at jeg godt kan lide mænd i denimskjorter, eller det vil sige kan godt lide min kæreste i denimskjorte ;)
  7. 7 er mit lykketal (og 13).
Jeg vil gerne give den videre til (og her har jeg altså valgt lidt blandt dem der læser med her hos mig og kommenterer):
  1. Frk. Jensens 
  2. Pilgaards Wardrobe
  3. My digital scrapbook
  4. Pistache et Cacahouète (fransk)
  5. The Princess Wishlist
  6. Hell on high heels
  7. Fashionmanifest
Men jeg må ærligt indrømme at jeg godt kunne bruge lidt nyt blog-blod selv. Og kunne godt tænke mig at opdatere min linkliste lidt. Har du eller kender du en fed blog (livsstil, mode, mad, foto, kultur, rejse etc. har interesse) , så smid et link ;)
Seneste kommentarer
  • Sandy ..
  • Emily Salomon Iiihh tak for alle jeres links, glæder mig til at kigge, læse og tjekke ud ..

Bøger