My weekend in pictures

Aftentur i Strandparken

hvad mon den fine mintgrønne campingvogn laver i Amager Strandpark?

Sommerhusvisit i Hornbæk

det lækreste brød fra Gilleleje Havn

genboens hundepiger, der nærmest bor inde hos mine forældre :)

nye slags Hansen is

hindbær lakrids var favoritten og skal klart prøves igen

topfugl?


Torsdag aften efter jeg havde undervist mine hundehold, hentede den søde kæreste mig med mad og kolde øl, som vi nød på et tæppe i Strandparken. Efterfølgende gik vi en tur i den smukke solnedgang, christ hvor jeg altså elsker ‘min’ strand. Det har jeg i øvrigt skrevet lidt mere om på Amager am See bloggen.
Om lørdagen pakkede jeg, som skrevet tidligere, mig selv, mine tømmermænd og lidt vasketøj og drog til Hornbæk, hvor mine forældre har sommerhus. Og så stod den ellers på læsning, afslapning, solbadning og god mad.

Some photos from my weekend. A lovely walk in the sunset at Amager Strandpark beach with the bf and a trip to my parents summerhouse :) 

Seneste kommentarer
  • millo hindbær/lakrids lyder som en lækker kombi! ..
  • Emily Salomon Karoline - Bestemt, B&J er jo snart en klassiker, men synes det er sejt med ..

SATC 2

pics Sandrew Metronome
For lidt over en uge siden var jeg inde at se Sex and the City 2 i Empire Bio til et virkelig fint Friis & Co. arrangement, men tænkte at jeg ville vente med at skrive om filmen til lidt flere af jer også havde set den.
Jeg har det lidt dårligt med det her, det føles som om jeg skal til at bagtale en god veninde, men for at sige det rent ud synes jeg filmen var pinlig.
Den var nærmest en karikatur over hele SATC universet: Med en Samantha der var mere frivol end nogensinde og en Carrie der igen og igen lagde hånden på brystet og smilede et efterhånden træt Carrie-smil, mens hun atter engang blev sur over (selvskabte) Mr. Big-småproblemer.
Tøjet var også så opskruet og overgjort at det virkede helt underligt (billederne ovenfor er de mere stille og rolige outfits). Hvor man i den første film, nærmest var klar til at hoppe i hver evig eneste outfit, var der længere mellem snapsene i toeren. Væk var den finurlige New Yorker-stil og i stedet var der smykker og rober, der ledte tankerne hen på et stygt miks af The real housewifes of Orange County og nouveau riche russere – eller Abu Dhabi fruer. 
Og apropos den arabiske emirat, hvad var så lige idéen med det? Halvdelen af  SATC (hence the name) er vel at det foregår i NY? Bevares da de sidste afsnit af serien blev skudt i Paris virkede det helt fint og rigtigt og hang ikke desto mindre sammen med handlingen og forstærkede hele dramaet omkring at Mr. Big kom og hentede Carrie hjem til der hvor hun hører til: New York.
Her virkede det snarere som om man manglede en handling og lod hele filmen dreje om at vores fire veninder skulle ud at rejse.
Men de er jo trods alt vores fire veninder, sådan føles det jo efterhånden, så derfor havde jeg det egentlig også hyggeligt (om end jeg krummede tæer mangen en gang), det er jo på en måde rart at se dem igen. Især gjorde Kristin Davis og Cynthia Nixon det rigtig godt og de er nok også indehavere af den eneste rigtig sjove scene; de drikker sig fulde og skælder ud på livet og Kristin Davis er uimodståelig som en noget bedugget Charlotte.
Men min yndlingskarakter Carrie var væk. Det virkede som om Sarah Jessica Parker havde mistet gnisten, hun så nærmest træt ud og smilene var snarere Barbara Streisand (og intet ondt om Barbara, men sådan skal Carrie jo ikke være) på de senere dage end ms. Bradshaw.
Da de lavede den første film, var jeg så bange for at den formidable (og den var intet mindre) slutning på serien, ville blive ødelagt. Mine bange anelser blev heldigvis gjort til skamme, etteren var rigtig god og opretholdt seriens integritet til fulde. Det kan man så desværre ikke sige om toeren…
Men hvad siger I? Er jeg for grov eller skulle toeren aldrig have været lavet? Vil vi hellere have dårlig (hvis I da synes den var det) SATC end ingen? Og skal man stoppe mens legen er god eller blive ved?
Seneste kommentarer
  • Julie Laursen Jeg erklærer mig SÅ enig i de kritiske røster og synes desuden at kvindesynet/fremstillingen i ..
  • Anonymous Er helt enig med jer skuffede. Synes virkelig, at holdet bag SATC har solgt gevaldigt ..

Hvalpeskruk for fuld skrue

I dag begravede vi min elskede lille Liva i mine forældres sommerhushave. Hun blev kørt over i slutningen af januar, nok en af de skrækkeligste dage i mit liv. Savner simpelthen min lille hund, der fulgte mig i tykt og tyndt i næsten fem år, så det stadig gør helt ubeskriveligt ondt.
Da det var frost og sne dengang fik jeg hende kremeret og i en urne og i dag satte vi den så ned på hendes yndlingssted i haven, lige ved kirsebærtræet hvor hun elskede at ligge og sole sig. Det var helt utroligt sørgeligt, men på sin vis også fint og det var godt at få det afsluttet.

Selvom jeg aldrig får en hund som hende igen – og det er også helt ok, de er jo også forskellige – så savner jeg simpelthen så meget at have hund. Jo, der er mindre plads til impulsivitet og alt skal planlægges lidt mere, men for mig er det, det hele værd.
Vil helst have hvalp om sommeren, men det er jo nærmest nu og alternativt skal jeg vente et år… er virkelig i syv sind…
Men er mere eller mindre ved at være sikker på at det skal være en ungarnsk vizsla, en venlig og aktiv jagthund, som på billedet ovenfor ;) – det er i øvrigt fra vizslahvalpe.dk

I lost my dear dog 4 months ago and I miss her so much. I’m now considering getting a puppy of the breed hungarian vizsla (as on the picture) a very kind and active gundog ;) 

Seneste kommentarer
  • Emilie ja i know , synes bare det kunne være så hyggeligt med et lille hvalpepar ..
  • Emily Salomon Min første hund fik jeg i december, så er helt med på den med sne ..

Look of the day: Distortion

gladiator wedges + belt Topshop// skirt Zara// bag Mulberry

happy people at Enghave Plads enjoying the music and summer at Copenhagen street-festival DISTORTION
neon summer!

at Wessels Kro… well a little distorted so to speak

the beautiful tower of Børsen by night

Hejsan fineste, sorry at her har været så stille. Pakkede mig selv og mine tømmermænd sammen i går og drog til Hornbæk og sommerhushygge, mere om det i morgen. Her er lige lidt billeder fra Distortion på Vesterbro i fredags, havde en storartet eftermiddag og aften… og nat ;)
Just some pics from this friday. Had a great time at Copenhagen street-festival Distortion!
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon De er fra Topshop, de er købt på nettet for lidt over en måned siden ..
  • Anonymous Hej Emily.Lækre gladiatorwedges - er de nye og i såfald, hvor er de så fra?Vh. ..

Mine favoritter

Look of the day (well a week ago): Last of Lanzarote

shorts Massimo Dutti// heels Stella McCartney// jacket H&M// sunglasses Rayban// sweatshirt True

Havde lige endnu en Lanzarote outfitpost gemt (eller snarere glemt) i ærmet. Undskyld at det blev sådan en billedspam, er sygt dårlig til at vælge og da de er taget i solnedgangen synes jeg der var mange flotte. 
Er det fedt eller skidt med mange billeder til en outfitpost? Tænker selv at det jo netop er det, der er cool ved blogmediet, at man kan poste løs uden at det koster sider osv. som i et magasin. Men selvfølgelig er det også godt at kunne begrænse sig… hmm, nå lad mig endelig høre jeres mening ;)
Har lige en lille note. Noget jeg faktisk har tænkt mig at skrive et længere indlæg om på et tidspunkt. Meget af mit tøj og mine ting er ‘gamle’, altså ikke nødvendigvis vintage (dem er der selvfølgelig også mange af), men ting jeg har haft i mange/flere år.
Tror af og til man som modeblogger nemt giver indtryk af, at man har noget nyt på hver gang, men det er altså ikke nødvendigvis tilfældet.
Jeg har ‘samlet’ på tøj, sko og tasker siden mine tidlige teenageår (hvor jeg også gjorde mine første store og dyre taske/sko køb) og meget af det har jeg stadig og bruger i dag.
Jeg køber af og til dyre tasker eller sko, men til gengæld har jeg så ‘kun’ købt 5 tasker (som er købt over en periode på knap 10 år. Mange af mine sko er købt på eBay og Yoox og er brugte/sidste års model.
Jeg går absolut ikke ind for brug og smid væk mode, men vil hellere gøre ‘investeringer’ jeg ved holder kvalitets og stilmæssigt i mange år frem.
Nu skal det på ingen måde komme til at lyde helligt, for selvfølgelig springer jeg også på highstreet-trends, gør fejlkøb etc., og det sikkert i langt højere grad end den almene pige på min alder. Men jeg prøver at blive bedre til at købe rigtigt, til at tænke over mine køb (hvilket kan være svært, for jeg er vældig impulsiv) og til at sælge det videre jeg ikke får brugt.
Tøjproduktion sviner helt ufatteligt meget, så selvom en bluse kun koster 40 kr. så er den måske dyrere i et bredere perspektiv, især hvis vi river tre ned af hylden, ‘fordi den alligevel er så billig’ – og senere smider den ud fordi den blev grim i vask (igen, fordi den ‘jo alligevel ikke kostede noget’).
Dermed ikke sagt at vi skal stoppe med at købe highstreet (hvilket jeg jo heller ikke bestemmer, det er bare min uforbeholdne mening), men at man skal tænke sig om en ekstra gang også selvom det er billigt. Ville du købe den samme bluse hvis den kostede 500 kr?
Nå, nu blev det en ordentlig omgang alligevel, men det er noget jeg har tænkt en del over, så der kommer nok mere endnu ;) Medmindre I synes det er helt skrækkeligt at høre på mit præk, hehe…
Nu skal jeg ud i solen at drikke øl og hygge til Distortion på Vesterbro, med mine søde veninder.
Håber at I får en rigtig dejlig fredag,
Klem
Just had one last outfit post from Lanzarote that I had completely forgotten. Fortunately the sun is finally shining here in Copenhagen as well, so I don’t miss La Santa to much. 
I wish you all a very merry friday ;)
Seneste kommentarer
  • Ann-Sophie Hej Emily.Hvor er jeg glad for at læse dit indlæg - efterhånden troede jeg faktisk ..
  • Emily Salomon Hej selv smukke Kia ;)Synes at du bringer noget vigtigt på bane mht. at ..

Lunch


Nogle af mine favoritsalatingredienser (elsker mulighederne i sammensatte navneord), friskkværnet peber og et skvæt olivenolie og et strint (i mangel af bedre ord) honning. Det kan jeg godt leve af resten af sommeren :) Med variationer måske, men er totalt i salatstemning…

Some of my favorite salad ingredients, fresh ground black pepper and a drizzle of olive oil and honey. I wanna eat variations of this all summer :)

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Salat, tomat, peberfrugt, agurk, majs, feta, kylling, valnødder, olivenolie, sort peber, honning og måske noget ..
  • Mille ..

When outfits appear


Ryddede op på min – noget overbelæssede – stol i mit soveværelse i morges. Og sørme så om ikke et ret så fint outfit helt tilfældigt kom til syne. Synes det er vældig rart når tøjet begynder at style sig selv ;)
På stoleryggen hang nemlig min gamle Stella Nova vest, et gammelt Topshop bælte og en ny nederdel fra Zara og nedenfor stolen stod Minimarket jodphurs’ne.
Det skal jeg da helt sikkert hoppe i en af dagene tilsat hat, en masse armbånd og en lang halskæde eller to.

Er mere eller mindre flyttet ned i min gård (hvor der er sol hele dagen :D), kaffekop og eksamenslæsning in hand. Og hygger mig egentlig meget godt, men glæder mig nu også til det er overstået og den står på Roskilde og … Barcelona!
Skal desværre hverken til Sonar eller Primavera, vi skal først derned i juli, men glæder mig helt vildt, har nemlig aldrig været i Barcelona før. Jeg hiver kæresten med og vi skal bo hos et helt fantastisk par, jeg lærte at kende i forbindelse med at jeg var til bryllup i Mexico i marts.

Men først er der Roskilde og det skal nok blive spas. Jeg skal afsted med nogle venner og vi ville egentlig have boet i rent a tent lejren, men der var udsolgt, så nu har vi købt billetter til H&M Fashion against AIDS reboot camp’en.
Plejer at være på Roskilde på den grumme trucker-måde (og har det top-herligt med det), men det bliver nok meget rart med lidt mere ordnede forhold. Lækkert lyder det i al tilfælde med varme bade, morgenmad, telt, liggerunderlag og soveposer og meget mere.
Læs mere om H&M Reboot Camp her. Og husk at man bare skal købe en billet til camp’en og en alm. Roskilde-billet pr. 2 pers., slet ikke dyrt overhovedet og godt formål, I like!

When cleaning out this morning in my bedroom this outfit appeared under layers of clothes on a chair. An old Stella Nova vest and ditto Topshop belt and a new Zara skirt. My Minimarket jodphurs were standing next to the chair and voilà. I like that my clothes seems to style themselves now ;)
I might just ad a hat, a lot of bangles and a long necklace or two and then I’m good to go.


I’m looking forward to when my exams are over. Then I’m going to Roskilde Festival – I’ll be staying at the H&M Reboot Camp – and afterwards to Barcelona to visit friends :) I love summertime!

Seneste kommentarer
  • Maria Tak, hvor er du sød :) ..
  • Emily Salomon Ja ikke ;)Oi, det kan jeg godt forstå, har også selv været trofast Roskildegænger de ..

Bøger