‘Sund’ iceblend til Sofie


Jeg kan godt lide Baressos iceblends, men for at være helt ærlig er de urimeligt dyre (det er kaffe, isterninger og sukker…) og nok heller ikke så sunde, der er vel en grund til at de er så søde…

Så her er et alternativ, det er en sød læser der har efterspurgt den og nu har jeg endelig fået fingeren ud og fundet opskriften frem fra Kernesund-gemmerne.
Så kan man drikke den i stedet for sukkerchokket fra Baresso og med god samvittighed. Det her er en jeg fandt på for nogle år siden, men kunne nok finde på at optimere den lidt, så måske der kommer endnu en ;)

Here it goes:

1 Kur Delight med mintsmag (ellers ren pebermynteolie og et par dadler), der kan købes i Irma og helsekostforretninger
1-2 shots espresso afkølet (du kan også lave instant kaffe, brug da 1½  tsk. til  ¼ kop)
½ sukkerfri guldbarre (eller anden sukkerfri chokolade)
½ -1 dl sojamælk el. rismælk (gerne den der nødderismælk)
1 spsk. valleprotein
1 lille mål Husk el. Guarmin (begge dele er fiberpulver, der kan fåes i helsekosten)
1 tsk. kokosolie
masser af isterninger (alt efter hvilken konsistens du vil have, gå efter slushice)
evt. lidt birkesød hvis den skal være sødere
Og så er det bare at blende løs. 
Protein, guarmin og olie sørger for, at den ikke rutscher lige ud i blodet, men kan selvfølgelig sagtens udelades og man kan også bare bruge almindelig mælk hvis ikke man er til de alternative’mælke’-typer.
Er man mere til appelsinsmag (sådan en variant har Baresso nemlig også, slemme slemme Baresso), så erstat med en Kur delight Spice eller Coffee bean. Eller appelsinolie eller –skal og dadler.
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Karla - Hehe var nu heller ikke ment så bogstaveligt, men der er er jo ..
  • Karla og Ditte Baressos iceblends er mega dyre, men de er nu ikke lavet af det du skriver. ..

Pizza med hvidløgskylling og rosmarinkartofler

Jeg cravede pizza i søndags, da jeg sad og skrev opgave og så er det jo heldigt at man har en kæreste, der er en ørn i et køkken. Og så sød at han vil lave mad til en, når man sidder og er stresset og skriver. Stak ham bare denne opskrift og efter en times tid var den måske bedste pizza jeg nogensinde har fået klar ;)
Der er ikke noget tomat men i stedet en citron beurre blanc og så ellers mozzarella, stykker af hvidløgsmarineret kylling og sprøde kartoffelskiver med rosmarin, åh bliver helt sulten igen. Den var simpelthen så god!

Dejen havde vi bare købt hos det lokale italienske pizzeria, meget nemmere og bedre resultat end at stå at bikse med det selv.

The bf made me this gorgeous pizza sunday. Garlic chicken, crispy rosemary potato slices, lemon butter underneath and mozzarella and parsley, nom nom nom! Recipe here

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Tak for tippet, den tjekker jeg ud med det samme :) ..
  • jeanet åhhhh hvor ser og lyder det super lækkert.....den opskrift må vi teste, som ny fredags ..

Me and Gala

Hehe… bliver altså lidt flovmand, når jeg spotter mit (lummert smilende) fjæs rundt omkring i collager. Især hvis det er lige ved siden af Gala… Det er Toni fra Fashioncloud, der endnu en gang har været sød at tage mig med.

og jow jow her hos Blue is in fashion this year er vi igen. Gala og jeg, gamle swingere. At hun praktisk taget står på mig er jo en mindre detalje, man bare skal se bort fra ;)
I always become a little stunned and sort of starstruck when I see myself in these blogger collages. But happy and proud as well ;) The first one is from Fashioncloud and the second one from Blue is in fashion this year. Please notice the connection to Gala, I know she’s practically standing on my head in the latter, but hey who’s counting… ;)

Puppy love

Var ude at besøge ham her i går, Albert gravhund 8 uger. En af mine veninder er lige blevet den lykkelige ejer af ham og jeg er altså nem at lokke på besøg hvis der er hundebaby. Så sød og klodset og dufter/lugter på den der helt specielle hvalpemåde (ligesom at babyer dufter helt specielt). Er helt hvalpeskruk nu.

I dag har jeg rygende travlt, har siddet og skrevet opgave (jep eksamensræset fortsætter) her til morgen og skal nu til Beauty Avenue og have stængerne gjort sommerklar med sugaring (den hårfjerningsmetode + stedet kan virkelig anbefales). Derefter skal jeg ud til min bedste Bedste, så hjem og pakke lidt  og siden til H&M against aids shoppehalløj med Kia. Dejlige ting, bare lidt for lidt tid.
Så derfor er jeg også lidt bagud med at svare på kommentarer, har dog læst alle og sætter stor pris på dem ;) Svarer så snart der er tid.

Håber I får en rigtig dejlig dag!

Visited my friend who just got this adorable puppy yesterday. His name is Albert and he’s only 8 weeks old, just too cute! I so want a dog, just haven’t got the time at the moment, hopefully next year…

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Alle - ja han er virkelig en nuser lille fis ;)Anna - den er købt ..
  • Anna Hvor er den bare nuttet! Jeg er også hvalpeskruk for tiden.. Meget endda! Du skrev ..

Mine favoritter

Hattelihut

vintage hat//vintage jacket// Fnubbu scarf// Cheap Monday jeans// Zara clogs// Balenciaga purse

Mikkel tog dette billede af mig sidste tirsdag efter Friis & co. event. Og det er altså sådan ca. mit yndlingsoutfit for tiden. Har det nærmest også på her. Kender I det at man af og til bare har lyst til at have det samme på hver dag? Sådan har jeg det med det her, med forskellige sko dog, men ellers nogenlunde sådan. En transperant løs tee, mørkegrøn cardigan, grå skinnies, min trofasta mili-parka (købte den i februar og bruger den nu bare uden foer) og så det blå/creme/aubergine-farvede halstørklæde og den der lidt floppy hat. Føler mig meget godt tilpas i det ;) De fjerøreringe jeg viste i går er i øvrigt nærmest købt til dette outfit, passer lige i farverne…

My fave outfit at the moment, feel like wearing it everyday ;) Mikkel shot this pic last tuesday after a blogger event. The feather earrings I showed yesterday are more or less bought for this outfit, the colors will fit right in ;)

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Ann Cathrine - ih hvor dejligt at høre, det er jeg glad for ;) Tak!Pernille ..
  • The Fashion Cloud Hey there, I just wanted to let you know that I have featured you and ..

Svar på jeres spørgsmål :)

Fantastisk idé! Jeg har tænkt på, hvor stort dit shopping-budget er pr månede ca? Og hvordan dit uddannelsesforløb har set ud; hvad har du læst, hvornår er du færdig og hvad bliver du til slut? Hvor ser du dig selv om 10 år?
2500 i gennemsnit tror jeg. Har ikke helt tal på det, nogle måneder er det mindre og formentlig mere i andre. Lad os sige det sådan, at jeg bruger hvad jeg har, der bliver ikke ligefrem sparet op her i butikken. Jeg gør nok lidt flere dyre køb end mange, men går til gengæld ikke så meget highstreet-amok og gør sjældent fejlkøb.
Jeg er matematisk student (ja, det hed det jo engang, hehe) fra Christianshavns Gymnasium og bachelor i litteraturvidenskab fra Københavns Universitet, hvor jeg har haft tilvalg i design og modehistorie. Og nu er jeg så i gang med min kandidat i moderne kultur og kulturformidling, det har jeg været i snart et år ;)
Jeg er nok færdig om 1 ½ års tid, alt afhængig af hvor lang tid det tager med specialet. Når jeg er færdig er jeg cand. mag. i moderne kultur og kulturformidling med profil i design og arkitektur. Mht. hvor jeg ser mig selv om ti år, så aner jeg det for at være helt ærlig overhovedet ikke. Men vil enten gerne skrive (kultur/mode-journalistik) eller undervise.
Jeg tænkte på, hvordan du mødte din kæreste?
Vi mødtes i en elevator på universitetet. Han spiste humus (af en tallerken, havde lige været i kantinen) og det snakkede vi så lidt om. For mit vedkommende var det love at first sight, han kan dog ikke rigtigt huske elevatorepisoden (nederen), men nogle uger efter hvor jeg var på krykker efter en operation i benet, kom han hen og snakkede med mig. The rest is history ;) Men det er over 4 år siden, vi er nemlig i gang med en version 2.0 (vi kan også kalde det en mr. Big). I den mellemliggende periode har vi stadig været venner og set hinanden, så vi kender efterhånden hinanden rigtigt godt og har været venner længere tid end vi har været kærester, så det er på mange måder rigtig fedt.
Jeg vil da lige være med og netop høre dig hvordan du gør med billeder når du laver ‘dagens’, får du altid andre til at tag dem eller hvordan? Hvilket kamera har du og i hvilket program behandler du dem bagefter?
På det seneste har jeg primært fået andre til at tage dem, kæresten er heldigvis meget sød til det. Men ellers bruger jeg en tripod og fjernudløser. Jeg har et Lumix DMC TZ7 og et Nikon D40X, en del af mine billeder er faktisk også taget med iPhone.
I langt de fleste tilfælde er det meget lidt eller ingenting jeg efterbehandler og hvis jeg gør bruger jeg bare den billedbehandling, der er i iPhoto. Så retter jeg lidt på skygger, mætning, kontrast og farver.
Ellers bruger jeg Photoshop, det er jo kongen, men også lidt bikset at bruge hvis man ikke kender til det.
Hej :D Tak for en lækker blog! Mit spørgsmål er: Hvad studerer du og hvor?
Jeg læser moderne kultur og kulturformidling på Københavns Universitet. Det er en kandidatuddannelse. Jeg er bachelor i litteraturvidenskab :) Og mange tak!
Hey! Jeg vil bare høre, hvad er det for nogle smukke, røde sandaler, du har et billede af ude i menuen? hvor kan man finde dem?
Det er et par ‘gamle’ Balanciaga sandaler. Tror de er 2-3 år gamle. De er mine yndlingssandaler :) Måske du kan finde dem på eBay…
Hvor køber du alle dine “kosttilskud” – valleprotein, hørfrøolie osv – og kan du fortælle lidt om hvad det er og hvad det gør godt for?
Det køber jeg i en helsekostforretning. Som regel Helsemin (Fisketorvet, Fields el. Overfor Hovedbanen) el. i Naturpoteket på Christianshavn. Men man kan vist også få hørfrøolie i Irma. Valleprotein gør ikke noget som sådan, det er bare ren protein og jeg kommer det i smoothies for at gøre det til et mere ‘helt’ måltid, det samme med olien. Jeg kan nemlig ikke bare køre på lidt blendet frugt, men skal have nogle fedtsyrer og proteiner også, det stabiliserer blodsukkeret og holder en mæt længe. Derudover er hørfrøolie en sund flerumættet olie med omega 3 og 6, som er god for… tja alt; kredsløb, hud, hår, fordøjelse etc.
Fedt er godt! Godt fedt er i al tilfælde :)
Jeg tænkte på hvor du oprindeligt kommer fra?
Jeg er fra Frederiksberg. Det er i al tilfælde der jeg har boet det meste af min opvækst. Da jeg var helt lille boede vi på Vesterbro og vi har også boet nogle år på Cypern og Bornholm. Og så har jeg boet et år i Bruxelles efter gymnasiet.
Tak for en fin blog, som jeg følger dagligt! Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dine overvejelser ift at starte bloggen og “stå frem” med ansigt – hvad har du haft af positive og negative oplevelser?
Selv tak! Havde egentlig ikke så mange skrupler over det inden, er ret impulsiv. Tror bare at jeg tænkte, at det kunne være skægt og så gik jeg i gang. Og har heldigvis næsten kun haft positive oplevelser. Har haft et par negative kommentarer, men ikke nogle slemme, så det er jeg glad for. 
Det er jo ikke direkte negativt, men det er altså lidt af en tidsrøver at blogge.
Det eneste jeg faktisk er ked af, er at folk stort set aldrig skriver tak når jeg svarer på deres mails. Modtager en del mails fra læsere (om alle mulige ting fra kameraer til kost) og svarer stort set altid. Det er jo min fritid jeg bruger på det – og det gør jeg gerne – men bliver egentlig lidt trist over at folk så ikke lige smider en mail og siger tak.
Men alt i alt synes jeg bare at det er sjovt at blogge. Synes det er fedt på den måde at have en ‘dagbog’ og synes det er givende fordi det udfordrer mig.
Har et spm som jeg håber ikke er for personligt (så må du endelig bare la’ være med at svare.) Men jeg tænkte på, hvor du har fundet sådan en sød og betænksom bf og hvordan I får gjort alle de sjove, seje ting I laver sammen????Jeg tror vi er mange håbefulde piger/kvinder, der oplever at møde en fyr, man tror er ‘right’ for en, og så viser han sig at være en helt anden, end man troede. Det virker bare som om, I har fundet en go rytme med at lave en masse gode ting sammen uden at hænge på hinanden hele tiden eller bare ligger og ser dårligt tv på sofaen…
Ham fandt jeg i en elevator ;) – ej se svaret på det længere oppe.
Hmm… det er lidt svært at svare på, tror bare at vi prioriterer det og så synes vi netop det er fedt at være ‘på date’ og lave noget i stedet for bare at sofa-stene (men det gør vi jo selvfølgelig også af og til). Vi har mange af de samme interesser og vil de samme ting, så det er egentlig ret nemt. Og så er vi ret gode til at sige hvad vi gerne vil have og hvorfor. Mange – især piger – vil gerne have at deres kæreste selv gætter hvad de vil have og bliver på den made ofte skuffede (og sure på kæresten). Det er der ikke rigtig nogen der får noget ud af, så synes jeg egentlig, at det er federe bare at sige “Jeg kunne virkelig godt tænke mig at du inviterede mig ud at spise, det ville gøre mig meget glad”. Erfaringen siger mig at tingene faktisk på den måde så begynder at ske af sig selv og at kæresten bliver bedre til at ‘gætte’. Det gør dem der kun får skæld ud sjældent…
Håber at du finder ham der er helt rigtig for dig ;) Selvfølgelig gør du det!

Tak for jeres gode spørgsmål, det var hyggeligt at svare på dem!

Seneste kommentarer
  • Malene Det er sgu en god ide! Men har vist ikke pladsen til det. ..
  • Emily Salomon Malene - Det er nemlig mine sko ;) Har taget polaroidbilleder af dem og klistret ..

Nyt i skrinet

I går forærede jeg mig selv lidt nyt til smykkeskrinet. Et hjerte fra bjørg som jeg synes er lidt uhyggeligt og klamt, men også meget smukt og et par fjerøreringe jeg købte hos en gadesælger. Har længe villet have en lille fjer på, men synes at mange af dem de har i butikkerne ser alt for fake, tilklippede og farvede ud. De her var perfekte, naturlige og lige mine farver ;)

Hjertet købte jeg hos Paris Texas, hvor jeg mødte søde og übercool Maria, der har butikken. Maria og jeg har arbejdet sammen i Diesel Store engang i slutningen af 90’erne og jeg havde ikke set hende siden, så det var virkelig hyggeligt og skægt.
Dengang i Diesel har jeg været 14-15 år og Maria var nok et af mine største stilforebilleder (det var jo inden modeblogs :D). Jeg har været i Paris Texas mange gange, men åbenbart aldrig mens hun har været der og lige pludselig gav det hele bare så meget mening. Selvfølgelig måtte det jo være hendes butik, synes virkelig det er hyggeligt, når der bliver trukket tråde fra fortiden til nu. Og som jeg skrev i går var det en virkelig god dag, dette var bare en blandt mange gode oplevelser ;)

I al min opgaveskrivning har jeg slet ikke kunnet glæde mig til at jeg skulle rejse, men nu er jeg fyr og flamme. Weee skal til Lanzarote på fredag!

Bought this heart from bjørg in Paris Texas (if in Copenhagen it’s a must visit store) and some feather earrings from a street seller yesterday.

Seneste kommentarer
  • Thea Må jeg spørge hvad du gav for halskæden?:) ..
  • Emily Salomon Mathilde - Den var lidt dyr ;) Paris Texas ligger på hjørnet af Kronprinsensgade og ..

Bøger