So happy – even though I look pretty pissed…

vintage jacket// Gina Tricot shirt// Topshop leather legging// Friis og co. boots
Wow, har virkelig haft den bedste dag. En af de der dage hvor alt bare er fedt og der sker gode ting. Hvor man bliver helt høj på god energi, deler ud af den og får endnu mere igen.
Er blevet rask, har fået afleveret min synopsis (der i øvrigt har titlen “Fotografier på modeblogs. Snapshot-realismen genopstår. Virkelighedsæstetik på web 2.0”, hvis nogen er interesserede :D) og ellers tilbragt dagen ude i det gode vejr inde i byen og sammen med dejlige veninder. Selvom jeg kun har sovet 3 timer fordi jeg sad og skrev det meste af natten, (og siden havde drukket så meget kaffe at jeg ikke kunne falde i søvn) er jeg stadig helt frisk, well måske overtræt, men på den gode måde. Er helt lykkelig :)
I’m so happy today. Just had one of those days where everything is fabulous; turned in a paper I’ve worked hard on, enjoyed the for once lovely spring whether in Copenhagen and spend time with some lovely friends ;)
Seneste kommentarer
  • louise w. petersen hej igen,tusind tak for svar. har allerede charlotte andersens bog og en masse barthes, men ..
  • Emily Salomon Marie - præcis ;)Katrine - Held og lykke, sender tonsvis af god energi :)Pernille - ..

Meditarrenean spicy eggplant goodness

veeery concentrated while cooking ;)

don’t forget to bring James Dean to the table

grilled chunks of eggplant in spicy tomato sauce, goes well with sausages instead of ketchup

my pretty new flower, it reminds me of Mexico… can’t believe I was there less than a month ago…

Fik en auberginecraving forleden dag. Eller rettere efter sådan noget aubergine/tomat snask som de har i mange af de der ‘kylling og salat’-bikse (Crazy Chicken, Chili Mili m.fl.), så det måtte jeg altså lige prøve at se om jeg selv kunne bikse sammen. Det gik faktisk overraskende godt ;) Opskriften kommer her:

1 aubergine
olivenolie
2 fed hvidløg
1 dåse hakkede tomater
2-3 tsk. chili (som pulver, i olie, sambal olek el. frisk), vi købte et bæger af den chili olie/dressing de har i shawarmabikse og den var perfekt og gav den helt rigtige smag
masser af frisk basilikum til at drysse ovenpå

Skær auberginen i skiver og grill dem på en grillpande – eller på en rigtig grill selvfølgelig :) Sådan at den får lette ‘brændemærker’ på begge sider. Skær skiverne i store stykker, når de er blevet grillet.
Hak løg og hvidløg og steg det et par minutter i olivenolien (lad være med at spare på den), pas på at det ikke er for varmt – branket hvidløg giver ikke god smag… Tilsæt auberginestykkerne og lad det hele stege sammen til løgene er blevet klare og auberginerne møre. Tilsæt så tomaterne og chilien og lad det hele simre ved lav varme i 15-20 min (el længere). Drys med masser af friskhakket basilikum inden servering. Vi spiste det som tilbehør/sauce til nogle lækre pølser med æble og timian, men det ville også gøre sig godt til kylling og helt sikkert til lam. Og til grillmad generelt – hvis det altså nogensinde bliver grillvejr. 

Had a craving for eggplant the other day and this is what came out of it :)

You need: 
1 eggplant
oliveoil
1 onion
2 garlic cloves
1 can of crushed tomatoes
2-3 teaspoons of chili (powder, in oil, sambal olek or whatever you have), well I like my food hot,s o maybe a little less  – remember you can always add, but it’s hard to subtract 
lots of fresh basil to sprinkle on top

Slice up the eggplant and grill the slices on each side, just enough to give them little ‘burn marks’.
Cut the slices into big chunks. Cut the onions into cubes and grate/chop the garlic cloves. Fry the onion and garlic for a little while in the olive oil (use a little more than you feel good about) then add the eggplant. Let it al fry on low heat for a couple of minutes, then add the tomatoes and chili. Let it reduce on very low heat, just enough to make it simmer, for 15-20 minutes. Great as a side dish for sausages and this summers barbeques in general or simply with pita or naan.
Before serving roughly chop some basil leaves and sprinkle on top.
Seneste kommentarer
  • Sisse-Sofie jahaer, jeg bryster mig også gerne med titlen "chiliqueen" og det skulle jeg jo gerne ..
  • Anonymous Jeg tror også jeg vil holde mig til den fra helsekost butikken så. Tak for ..

Horses

I går gjorde jeg et lidt mystisk indkøb på Horsecare.dk, skal nok løfte sløret for hvad det er og om det virker, når jeg får det. Indtil da kan man lytte lidt på denne mægtig fine Patti Smith sang…

Love this song…

Watermelon, lime and mango smoothie


Her er lørdagsmorgenmad. Er stadig syg og skriver synopsis og læser på livet løs, så ikke det mest ophidsende jeg har at dele med jer.

Men her er min morgenmad og den var rar.

En pæn skive vandmelon og en halv mango blendet med lidt frosne jordbær, sojamælk, vanillepulver, revet limeskal + saft af en lime, hørfrøolie og 2 spsk. valleproteinpulver.
Rigtig lækkert og rart med lidt forandring fra dem jeg plejer at lave bare med frosne bær. Og så har jeg masser af vandmelon til senere ;)

Husk spørgerunden længere nede, svarer på mandag/tirsdag så man kan spørge – om alt – indtil da.
Mange af jer spørger om kamera og billedbehandling, så stil endelig jeres spørgsmål (igen) under kommentarerne til spørgerunden, så har jeg det samlet + alle kan få glæde af det.


Blend a slice of watermelon with half a mango, some frozen strawberries, soy milk, vanilla essence, grated zest and juice from one lime, a tablespoon of flaxseed oil and two tablespoons of whey protein (oil and protein are optional, but I do it to make a more wholesome meal out of a smoothie). Enjoy!

Seneste kommentarer
  • rulymuse i love love love smoothies.............and that one looks so good... ..
  • Nerdic.. Looksyummiee!x fashionnerdic ..

Mine favoritter

Når alt det bedste mødes

photos The Blonde Salad

For at være helt ærlig forstod jeg ikke helt hysteriet omkring Miu Mius sko denne sæson. Nogle af kjolerne, klart! De smukke prints, selvfølgelig. Men de sko der, pink satin og svaler og similisten og helt utroligt klodsede. Nej, jeg forstod det altså ikke helt.
Det var indtil jeg så de her, som heldige Chiara fik i fødselsdagsgave. Stadig ikke rigtig min stil, men alligevel har jeg dem på hjernen. Nok fordi de er en hybrid af nogle af de ting jeg allerbedst kan lide. Sko, tjek. Hunde, tjek. Gul, tjek.

I didn’t really get the hype about the Miu Miu platforms of the season until I saw these (lucky Chiaras birthday gift). A hybrid of some of the things i like the most: Shoes, dogs and the color yellow. They’re still not my style, but I can’t stop thinking about them… 

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Højt er godt;) men ja lidt svære at style absolut! Det skal nærmest være til ..
  • Anonymous Jeg vil give dig ret i at de er fine men satidig en smule svære ..

Spørgerunde/Time for a little Q&A

collage af photoboothbilleder jeg har brugt på bloggen
troede egentlig ikke at jeg havde været så slem til at photoboothspamme jer. det har jeg vist… sorry

Der er kommet så mange nye til – dejligt og velkommen til jer – at jeg tænkte at det kunne være skægt med en lille spørgerunde.
Så spørg løs om alt :)

Der er sket lidt nyt på bloggen.
Øverst under headeren findes nu en ‘Om/about’ side man kan klikke sig videre til samt en ‘Mad- og træningslog’. Mht. sidstnævnte er den lavet da I var en del (specielt dem der fulgte mig på Kernesund), der har spurgt til hvordan jeg spiser og træner. Syntes det var lidt svært at integrere ordentligt i bloggen, så nu har det fået sin egen side.

Ude i højre side er der kommet et link til min salgsblog, samt forneden til højre et Lookbook og et Chictopia badge. Hvis man klikker på dem kommer man til mine konti hos de to, så hvis I selv er på Lookbook eller Chictopia, så lad os bliver venner eller følg mig dér også :)

Og så er der jo altid gode gamle Twitter og Bloglovin :D

There’s been so many new readers lately – and a warm welcome to them by the way – so I think it could be fun with a little Q&A. Ask me anything ;)


As something rather new I’ve got a Lookbook and Chictopia account, I would be very happy if you would follow me there as well :D And of course theres always good old Bloglovin and Twitter.

Follow Emily Salomon
Seneste kommentarer
  • Anonymous Hej EmilyVirkelig super blog! Har et spm som jeg håber ikke er for personligt (så ..
  • Anonymous Hej EmilyTak for en fin blog, som jeg følger dagligt! Jeg kunne godt tænke mig ..

Encke & Duers


I Tirsdags kom min søde mutti forbi til frokost. Eller ahem… det vil sige hun var så elskværdig selv at tage frokosten med, luksus ;)
Det var blandede salater, 4 forskellige, og en sandwich med unghanebryst, bacon og karrycreme i speltbrød til deling. Hele herligheden var fra Encke og Duers, der ligger på Vesterbrogade, og som jeg opdagede for et par måneder siden på vej ud til min mormor.
Nu har jeg fået mad derfra 3 gange + til en konfirmation og det kan altså virkelig anbefales. Salaterne er meget i ‘Suveræne Salater’-stilen og virkelig lækre, hvis de har den med julesalat, mynte, æbler, mandler og hindbær, så gogogo. Det er min absolutte favorit. Og så har de store (man kan sagtens dele) sandwich som fåes på henholdsvis hvidt brød, spelt eller rugbrød. De har også frikadeller og fiskefrikadeller. Og mange andre ting, der varierer fra dag til dag. Og kage…

Jeg er stadig sløj og sidder derhjemme og fedter med eksamensopgaver. Glæder mig til det snart er slut med det, ikke flere forsømte forår… Har gået i skole i alt for mange år snart føles det som om. MEN om en uge sidder jeg på et fly til Lanzarote, så tror bare at jeg lukker og stopper med at brokke mig ;)

My dear mom came by with gorgeous and fresh salads and a sandwich from a great deli called Encke & Duers. It’s on Vesterbrogade if you ever come by Copenhagen. And you have to try their endive, mint, apple, almond and raspberry salad!

Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Signe - Ja det er vist problemet med al den her 'Food porn' hehe...stressstories - ..
  • Fuglen Encke og Duers er det lækreste! Men ret pricy :D ..

Bøger