


-
louise w. petersen hej igen,tusind tak for svar. har allerede charlotte andersens bog og en masse barthes, men ..
-
Emily Salomon Marie - præcis ;)Katrine - Held og lykke, sender tonsvis af god energi :)Pernille - ..
Skær auberginen i skiver og grill dem på en grillpande – eller på en rigtig grill selvfølgelig :) Sådan at den får lette ‘brændemærker’ på begge sider. Skær skiverne i store stykker, når de er blevet grillet.
Hak løg og hvidløg og steg det et par minutter i olivenolien (lad være med at spare på den), pas på at det ikke er for varmt – branket hvidløg giver ikke god smag… Tilsæt auberginestykkerne og lad det hele stege sammen til løgene er blevet klare og auberginerne møre. Tilsæt så tomaterne og chilien og lad det hele simre ved lav varme i 15-20 min (el længere). Drys med masser af friskhakket basilikum inden servering. Vi spiste det som tilbehør/sauce til nogle lækre pølser med æble og timian, men det ville også gøre sig godt til kylling og helt sikkert til lam. Og til grillmad generelt – hvis det altså nogensinde bliver grillvejr.
-
jahaer, jeg bryster mig også gerne med titlen "chiliqueen" og det skulle jeg jo gerne ..
-
Jeg tror også jeg vil holde mig til den fra helsekost butikken så. Tak for ..
I går gjorde jeg et lidt mystisk indkøb på Horsecare.dk, skal nok løfte sløret for hvad det er og om det virker, når jeg får det. Indtil da kan man lytte lidt på denne mægtig fine Patti Smith sang…
Love this song…

Her er lørdagsmorgenmad. Er stadig syg og skriver synopsis og læser på livet løs, så ikke det mest ophidsende jeg har at dele med jer.
Men her er min morgenmad og den var rar.
En pæn skive vandmelon og en halv mango blendet med lidt frosne jordbær, sojamælk, vanillepulver, revet limeskal + saft af en lime, hørfrøolie og 2 spsk. valleproteinpulver.
Rigtig lækkert og rart med lidt forandring fra dem jeg plejer at lave bare med frosne bær. Og så har jeg masser af vandmelon til senere ;)
Husk spørgerunden længere nede, svarer på mandag/tirsdag så man kan spørge – om alt – indtil da.
Mange af jer spørger om kamera og billedbehandling, så stil endelig jeres spørgsmål (igen) under kommentarerne til spørgerunden, så har jeg det samlet + alle kan få glæde af det.
Blend a slice of watermelon with half a mango, some frozen strawberries, soy milk, vanilla essence, grated zest and juice from one lime, a tablespoon of flaxseed oil and two tablespoons of whey protein (oil and protein are optional, but I do it to make a more wholesome meal out of a smoothie). Enjoy!
-
i love love love smoothies.............and that one looks so good... ..
-
Looksyummiee!x fashionnerdic ..
photos The Blonde Salad
For at være helt ærlig forstod jeg ikke helt hysteriet omkring Miu Mius sko denne sæson. Nogle af kjolerne, klart! De smukke prints, selvfølgelig. Men de sko der, pink satin og svaler og similisten og helt utroligt klodsede. Nej, jeg forstod det altså ikke helt.
Det var indtil jeg så de her, som heldige Chiara fik i fødselsdagsgave. Stadig ikke rigtig min stil, men alligevel har jeg dem på hjernen. Nok fordi de er en hybrid af nogle af de ting jeg allerbedst kan lide. Sko, tjek. Hunde, tjek. Gul, tjek.
I didn’t really get the hype about the Miu Miu platforms of the season until I saw these (lucky Chiaras birthday gift). A hybrid of some of the things i like the most: Shoes, dogs and the color yellow. They’re still not my style, but I can’t stop thinking about them…
-
Højt er godt;) men ja lidt svære at style absolut! Det skal nærmest være til ..
-
Jeg vil give dig ret i at de er fine men satidig en smule svære ..
Der er kommet så mange nye til – dejligt og velkommen til jer – at jeg tænkte at det kunne være skægt med en lille spørgerunde.
Så spørg løs om alt :)
Der er sket lidt nyt på bloggen.
Øverst under headeren findes nu en ‘Om/about’ side man kan klikke sig videre til samt en ‘Mad- og træningslog’. Mht. sidstnævnte er den lavet da I var en del (specielt dem der fulgte mig på Kernesund), der har spurgt til hvordan jeg spiser og træner. Syntes det var lidt svært at integrere ordentligt i bloggen, så nu har det fået sin egen side.
Ude i højre side er der kommet et link til min salgsblog, samt forneden til højre et Lookbook og et Chictopia badge. Hvis man klikker på dem kommer man til mine konti hos de to, så hvis I selv er på Lookbook eller Chictopia, så lad os bliver venner eller følg mig dér også :)
Og så er der jo altid gode gamle Twitter og Bloglovin :D
There’s been so many new readers lately – and a warm welcome to them by the way – so I think it could be fun with a little Q&A. Ask me anything ;)
As something rather new I’ve got a Lookbook and Chictopia account, I would be very happy if you would follow me there as well :D And of course theres always good old Bloglovin and Twitter.
-
Hej EmilyVirkelig super blog! Har et spm som jeg håber ikke er for personligt (så ..
-
Hej EmilyTak for en fin blog, som jeg følger dagligt! Jeg kunne godt tænke mig ..

I Tirsdags kom min søde mutti forbi til frokost. Eller ahem… det vil sige hun var så elskværdig selv at tage frokosten med, luksus ;)
Det var blandede salater, 4 forskellige, og en sandwich med unghanebryst, bacon og karrycreme i speltbrød til deling. Hele herligheden var fra Encke og Duers, der ligger på Vesterbrogade, og som jeg opdagede for et par måneder siden på vej ud til min mormor.
Nu har jeg fået mad derfra 3 gange + til en konfirmation og det kan altså virkelig anbefales. Salaterne er meget i ‘Suveræne Salater’-stilen og virkelig lækre, hvis de har den med julesalat, mynte, æbler, mandler og hindbær, så gogogo. Det er min absolutte favorit. Og så har de store (man kan sagtens dele) sandwich som fåes på henholdsvis hvidt brød, spelt eller rugbrød. De har også frikadeller og fiskefrikadeller. Og mange andre ting, der varierer fra dag til dag. Og kage…
Jeg er stadig sløj og sidder derhjemme og fedter med eksamensopgaver. Glæder mig til det snart er slut med det, ikke flere forsømte forår… Har gået i skole i alt for mange år snart føles det som om. MEN om en uge sidder jeg på et fly til Lanzarote, så tror bare at jeg lukker og stopper med at brokke mig ;)
My dear mom came by with gorgeous and fresh salads and a sandwich from a great deli called Encke & Duers. It’s on Vesterbrogade if you ever come by Copenhagen. And you have to try their endive, mint, apple, almond and raspberry salad!
-
Signe - Ja det er vist problemet med al den her 'Food porn' hehe...stressstories - ..
-
Encke og Duers er det lækreste! Men ret pricy :D ..

















































