Look of the day: Lunch at Christianshavn

coat vintage Burberry// pants Zara// sweater Erin Wasson x RVCA// heels Burberry Prorsum// bag Mulberry ‘Alexa’

Blev inviteret på frokost af min kæreste i går, inden jeg skulle på arbejde – dejligt. Vi tog på Café Oven Vande på Christianshavn og vi skulle nok have fulgt vores første indskydelse, der var at tage på Wilders eller Lunas, for det var egentlig lidt kedelig mad. Men hvad gør det når man er i godt selskab? 


caesarsalat, der var helt fin, men som nok ikke kommer i bogen over mindeværdige måltider…


krabbemoussesandwich stod der i menukortet, det var vist bare helt regulær krabbesalat… smagte ganske fornøjeligt, men igen ikke ligefrem an affair to remember…


så vi trak teltpælene op og rykkede på lagkagehuset og spiste dessert og drak kaffe. Det var til gengæld vældigt godt!

Had lunch with the bf at café Oven Vande and desserts at Lagkagehuset both on Christianshavn, before going to work yesterday afternoon. It had been raining all day, but as it was suddenly dry I saw an opportunity to sport my Burberry heels. And they we’re thrilled to get a little stroll around town :)

Seneste kommentarer
  • patty You look so amazing! Whenever I'm faced by rainy weather, I resort to my oldest ..
  • Emily Salomon Tak tak tak sødeste piger!!Fashionhippieloves + Lady Rebel - Thanks sweeties!Katrine -jeg elsker dem ..

Frederiksbergguide part III

Så blev det tid til den tredje og i al tilfælde i denne omgang sidste Frederiksbergguide.  Det er egentlig lidt pinligt, at jeg ikke startede med Amager, som jeg holder mest af og hvor jeg bor. Men Frederiksberg har været mit hood i længere tid end Amager, det er der jeg er født og opvokset og det var egentlig lidt af en tilfældighed, at jeg overhovedet startede med guideriet :)
Men frygt ej kære læser, der kommer også en Amagerguide eller flere og hvis jeg stadig synes det er sjovt (og hvorfor skulle jeg ikke det), skal jeg nok også gå i krig med brokvartererne.
Denne del af Frederiksbergguiden er ikke helt så sammenhængende som de forrige, det er lidt det løse om man så må sige. Så vi skal både forbi Falkoner Allé, Godthåbsvej, Smallegade, Falkoner Plads, Frederiksberg Runddel og Frederiksberg Allé. God tur!

På Falkoner Allé nr. 65 ligger Osbæck Vintage, der er lidt af en lille guldgrube for vintage entusiaster, priserne er rimelige, men på ingen måde billige.

VitaBoost ligger på Godthåbsvej nr. 6 og har et imponerende smoothiekort (og de er gode!), sunde salater og wraps (min favorit er chili lime kylling), her kan du også ‘nyde’ et shot wheatgrass :)

Muda Nashi er en læks luksus genner, der tager ting i kommision for stilige Frederiksberg piger. Og her er ofte rigtig labre ting at komme efter. Senest jeg var der, savlede jeg over et par Mulberry platforms og en Balenciaga City.

Halifax, der efterhånden er en hel lille kæde, har også et sted på Frederiksberg, nemlig ovenpå Fitness Dk på Falkoner Plads.

Jeg var der i mandags i forbindelse med at jeg var i biografen (ligeledes på Falkoner Plads, rigtig god bif i øvrigt, selvom de ikke altid har helt styr på lyden) med min veninde Lone. Jeg fik deres Kreta burger med feta, tzatiki, rødløg, tomat og oliventapenade og den var der ikke en finger at sætte på, yum! Var til gengæld lidt skuffet over ‘pomfritterne’, de ser gode ud, men var melede og bløde… æv.

Så skulle jeg hellere have gjort som Lone, der fik en Zürich med röstitop og kryddersmør, og have taget en salat til – nok også lidt sundere…

I den første Frederiksbergguide var jeg på Smallegade bl.a., men glemte helt denne fantastiske biks. Det er i nr. 37 og her kan man gøre nogle helt fabelagtige vintagesmykkefund!

… og det behøver ikke engang at være dyrt!

 i Allegade 25 ligger Café Intime, der er et tussegammelt hæderkronet og frisindet værtshus, det skal vist bare opleves…

Storm P museet på Frederiksberg Runddel er noget så hyggeligt og man skal blot slippe 30 kr. for at nyde en masse af Storm P’s humoristiske tegninger, men også akvareller og malerier.

Der er rigtig mange rigtig gode teatre i området på og omkring Frederiksberg Allé. Husk at det som ung under 25 (ja jeg skal vist til at skynde mig) er vildt billigt at gå i teatret, langt billigere end bif.

Har man hund eller kat er Fru Poulsen på Frederiksberg Allé et must. Mange fine, sjove, smukke, men også fornuftige produkter til de firbenede.

Sidst, men så afgjort ikke mindst! Frederiksberg Chokolade på Frederiksberg Allé 64 har efter min mening den bedste fyldte chokolade i København. Summerbird, Peter Beier, Magasin – jow jow det er lækkert og godt (Summerbirds flødeboller undtaget, de er stadig de bedste), men Frederiksberg Chokolade slår dem alle med flere længder. Deres nougat er uden sammenligning og folk der normalt ikke kan lide nougat, kan godt lide denne.
Butikken ser nogenlunde ud, som den har gjort de sidste små hundrede år, men har fået et sidegemak i form af en lille isbutik, der heller ikke er at kimse ad, skulle jeg hilse at sige!

Mine yndlings: Citronella, Boserup og Guldkugle…
Det var alt for denne gang hvad Frederiksberg angår – I må endelig komme med tilføjelser i kommentarfeltet.
Hov, kommer lige i tanker om at jeg har glemt Frederiksberg Smømmehal, det er altså en rigtig god og smukt indrettet svømmehal, desuden med et fint og billigt kurbad!
Næste gang bliver det Amager :)
A guide to Frederiksberg, the part of Copenhagen where I grew up.
Have a lovely friday everybody!
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Se mere her: http://www.mudanashi.dk/kontakt-os :) ..
  • Maja Hvilken adresse ligger Muda Nashi på? Virkelig fine frb guides, blev lidt skuffet over at ..

Granola

Var ude for at tage billeder til tredje og sidste del af Frederiksbergguiden i tirsdags (se de to andre under Guides til København i topbjælken) og var i den forbindelse forbi Granola på Værnedamsvej, faktisk mest fordi jeg skulle tisse… Granola er jo allerede med i guide nr. 2. Og så kom jeg også til at købe en lille godte… eller tre  :)

Men inden I får godterne at se, skal I lige nyde denne sæbepumpe. Granolas toilet er nemlig lige så gennemført som resten af etablissementet. Mon man kan få lov at bo der?

og fine cupcakes og andre søde sager… jow, der ville jeg altså godt bo :)
og så har de fået macarons og det var dem der måtte med hjem. Ved ikke om det er noget der er sket for nyligt, men de havde dem i al tilfælde ikke sidst jeg var forbi. Og de var gode og helt rigtige comme en France :)
de kostede godt nok 20 kr. for tre, hvilket måske er lidt pebret, men hey – det er en halv kop café latte ude i byen og der er da betydeligt mere håndværk i de her. Så kan man jo drikke kaffen hjemme – det gjorde jeg i al tilfælde :)

mmm… så nydelige og fine og små og søde…
Må virkelig snart prøve at bage dem selv – det kan være at det skal være næste uges overspringshandling fra eksamenslæsningen.
Went by retro café Granola at Værnedamsvej the other day and bought some of their divine little macarons. I’m thinking about making them myself sometime soon.
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Vanity - Ja det er nemlig sådan et dejligt sted :)Anja - tusinde tak!Karoline - ..
  • Anonymous Dine guides er virkelig gode. Hvis du får tid og har lyst må du også ..

Look of the day: Thx mom!

hat H&M FAA// tee Samsøe Samsøe// shorts H&M// purse vintage Mulberry// keychain Mulberry// suede  shirt vintage// belt vintage// booties Friis & Co.

Således ser jeg ud i dag og kunne ikke have gjort det uden min søde muttis gemmer. Her er nemlig både ruskindsskjorten, Mulberry-tasken og bæltet fra. 
Har ellers haft en kedelig læsedag, men nu vil jeg smutte ind til byen og se på en kjole jeg har gået og tænkt lidt over og i aften skal jeg til et spændende kursus om jagthunde. Ja, well ikke så spændende i de flestes øjne sikkert, men i al tilfælde i mine :)
What I’m wearing today. And I couldn’t have done it without my moms closet, where I found the suede shirt, Mulberry purse and studded belt. Thank you mamma! 
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Tak hvor er I søde ;)Marie BM - min er en M (58) og mit ..
  • Østergaard Cool outfit ! Er ret vild med din jakke . ..

Mine favoritter

Palladium boots?

I Berlin så jeg disse Palladium støvler (modellen hedder Baggy Canvas) og har ikke kunnet få dem ud af hovedet siden. Crap dammit’ at jeg ikke bare købte dem, billige var de også. 
I var så gode forleden mht. Morrocan Oil produkter, så jeg prøver lige igen. 
Ved nogen hvor man kan købe Palladium sko i Danmark eller alternativt en netbiks, der sender til DK (og helst er indenfor EU)?
Havde i øvrigt måske 3 par Palladium i mine tidlige teenageår, hvorfor filan røg de ud??
Trying to track down these Palladium Boots (model Baggy Canvas) someplace which will ship to Denmark. Any suggestions?

Seneste kommentarer
  • Charlotte Blom De kan købes i Jette riis. Har selv næsten lige erhvervet mig et par!Skøn blog!KH ..
  • Anonymous Fandt en hjemmeside i bladet Nylon: www.palladiumboots.comVed selvfølgelig ikke om de sender til DK, men ..

An Education

pics Nordisk Film
I mandags var jeg inde at se An Education, perfekt regnvejrs- og eksamensafbræk. Havde faktisk smugset den i flyveren på vej til Mexico, men ville også lige se den på det store lærred. Og det var virkelig en af de der ‘film skal ses i biografen’-oplevelser. For fra at have syntes, at den var sådan ok god, syntes jeg nu at den var helt formidabel. 
Film er jo nu engang levende billeder og i de fleste tilfælde gør man de billeder mest ret ved at se dem sådan, som de er tiltænkt – og det er sjældent på en mikroskærm på et flysæde.
Især med en film som An Education (eller A Single Man), der byder på særdeles smukke og lækre billeder, er det værd at ofre biografbilletten.
Vældigt dygtigt skuespil, en knusende handling og smukt tøj – go see!
Med hensyn til at ofre biografbilletten, der jo er en noget pebret sag, har jeg lidt tips og tricks.
For jeg elsker virkelig at gå i biffen, men orker ikke at det skal være så kostbart. Så jeg er medlem af Filmporten og Biografklub Danmark, og kommer på den måde ind at se deres udvalgte film til halv pris. Jeg køber medlemskabet sammen med venner/familie, for på den måde også at spare på det (der er grupperabat). Og så har jeg et Teliaabonnement, der tillader mig at tage en ven gratis med i biffen om tirsdagen (eller splitte billetten, så nærig er jeg :D). 
Og så skal man lade være med at købe vanvittigt dyrt slik/sodavand/popcorn, det er jeg bare ikke så god til… 
Saw the magnificent An Education monday. Carey Mulligan is absolutely adorable, such an exquisite actress. And the frames, 60’s touch and outfits are to die for. 
Seneste kommentarer
  • Emily Salomon Camilla - god idé! Er jo helt åndssvagt dyrt at købe godter i biografen...Katrine - ..
  • Anonymous Den må jeg altså i bio og se. tak for tip ang. billetter. Jeg er ..

Finally something to control my mane

Hurra! Efter at have prøvet flere hårprodukter end hvad godt er, tror jeg endelig at jeg har fundet det rette for mig og mit hø-hår :)

At det så egentlig er til heste, må man jo bare se bort fra (bare rolig det er også godkendt til mennesker).
Så hvis du som jeg har hår som en hest, frizzy, stridt, kraftigt, kemisk behandlet etc., så er det her muligvis løsningen. Mit hår har i al tilfælde sjældent været så medgørligt som efter en tur med Mane n’ Tail shampoo og balsam – og det er uden 1000 andre produkter efterfølgende, som jeg ellers var blevet vant til. Det er købt på horsecare.dk og får mine allervarmeste anbefalinger og et lille vrinsk med sig :)

Har i øvrigt også bestilt nogle Moroccan Oil produkter hjem, så når de kommer skal jeg lige teste og så skal jeg nok efterfølgende give en vurdering af dem.

TILFØJELSE: Ville bare lige skrive, at det altså ikke er noget jeg helt selv har fundet på :D. Så Mane n’ Tail anbefalet i et amerikansk Cosmopolitan en gang og hvis man googler/youtuber det så kan man finde mange positive anmeldelser fra tobenede brugere ;)

Have been using Mane n’ Tail shampoo and conditioner for a couple of weeks now and my hair is loving it! This rich formula is perfect for my coarse, frizzy and chemically treated hair :)

Seneste kommentarer
  • LÆRKE hej, er de uden parabener , silicocone mm. Mvh Lærke ..
  • Emily Salomon Anne - tak hvor er du sød :)Laura - læste om det i et blad ..

Bøger